رفع 3 گروه از نیازهای انسان در قرنطینه ، باید برای بحران آماده شویم

به گزارش نوای پرنده پارسی، یک روان شناس بالینی می گوید اگر سه گروه از نیازهای افراد در دوران قرنطینه رفع شود آسیب های روانی برای افراد در پی تنهایی و قرنطینه به وجود نمی آید و بحران رفع می شود.

رفع 3 گروه از نیازهای انسان در قرنطینه ، باید برای بحران آماده شویم

به گزارش خبرنگاران ، حمید فرزادی روان شناس بالینی و عضو انستیتو روانپزشکی تهران در گفت و گویی با خبرنگار ما در رابطه با تاثیرات بد روانی قرنطینه اجباری کرونا بر روی روح و روان افراد مختلف گفت: قرنطینه یک شرایط خاص در زندگی افراد است؛ من آن را به بحران تشبیه می کنم. ما باید برای این بحران از قبل خود را آماده کنیم. بحران های زیادی در زندگی افراد رخ می دهد، مثل روبرو شدن با یک بیماری صعب العلاج و یا بلایای طبیعی مثل زلزله، سیل و اتفاقات دیگر. اینکه یک فرد در برابر بحران ها آمادگی داشته باشد از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که می تواند به بهبود کیفیت زندگی او کمک شایانی کند.

دکتر فرزادی مطرح نمود: چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که اگر بتوانیم از قبل خودمان را برای این بحران آماده کنیم احتمالا آسیب های روانی و اجتماعی و فیزیولوژیک کمتری را متحمل خواهیم شد و کمتر رنج می کشیم.

این روان شناس بالینی اضافه نمود: ما انسان ها سه گروه نیازهای عمده داریم. یک گروه نیازهای فیزیکی و بیولوژیک ما است و یک سری دیگر به روان و احساس ما برمی گردد و دسته سوم هم به نیازهای اجتماعی اختصاص می یابد.

عضو انستیتو روانپزشکی تهران در ادامه گفت: اگر افراد بتوانند الگویی را در این سه دسته از نیازها در دوران قرنطینه برای خود تصور کنند به احتمال قریب به یقین استرس و فشار روانی کمتری را تجربه می کنند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال در بُعد نیازهای فیزیکی ، اگر فرد بتواند در دوران قرنطینه فعالیت های ورزشی خودش را در فضای محدود خانه داشته باشد تاثیر خوبی بر روی خود می گذارد. حتی می توان از فضای پشت بام ها استفاده کرد. فرد می تواند در این نقاط به فعالیت ورزشی بپردازد. تحرک بدنی بسیار مهم است. قرنطینه نباید به این معنا باشد که یک فرد 24 ساعت مدوام در رختخواب بماند و یا جلوی تلویزیون بنشیند.

فرزادی در ادامه گفت: یک سری نیازهای عاطفی و روانی هم وجود دارد که می توان با گفت و گو با اعضای خانواده این نیازها را رفع کرد. حتی زمان هایی وجود دارد که می توان یک سری کارهای مشترکی را در ساختار خانواده انجام داد، کارهایی که قبلا فرصتی برای انجام دادن آن وجود نداشت.

این عضو انستیتو روانپزشکی تهران در خاتمه گفت: نیازهای اجتماعی را نیز می توان با فضای مجازی رفع و رجوع کرد. دریافت تماس تصویری بسیار مهم و ضروری است. حتی گفت و گو در گروه های خانوادگی نیز بسیار بسیار مهمی دارد. با رعایت این سه گروه از نیازها می توان بحران قرنطینه اجباری را به خوبی پشت سر گذاشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5682

به "رفع 3 گروه از نیازهای انسان در قرنطینه ، باید برای بحران آماده شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع 3 گروه از نیازهای انسان در قرنطینه ، باید برای بحران آماده شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید