خبرنگاران لزوم حضور خیرین در عرصه پویای هنر جهرم

به گزارش نوای پرنده پارسی، شیراز-خبرنگاران- جهرم استان فارس به گفته رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از مناطق فعال و پویا در حوزه هنر است که احتیاج کنونی این عرصه، حضور موثر خیرین برای یاری به پویایی بیشتر انجمن های هنری است.

خبرنگاران لزوم حضور خیرین در عرصه پویای هنر جهرم

محسن نعمت اللهی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم که شنبه با خبرنگاران گفت و گو می کرد ادامه داد: لزوم تشکیل مجمع خیرین فرهنگ و هنر در جهرم احساس می گردد زیرا در حوزه سخت افزاری و مکان های فرهنگی احتیاج به حضور خیرین داریم و امیدواریم با راه اندازی مجموعه خیرین فرهنگ و هنر در این جهت گام برداریم.

او بیان نمود: این شهرستان 11 انجمن هنری درزمینه نمایش،داستان، شعر و موسیقی دارد و برخی به حمایت و ساماندهی احتیاج دارند و برخی مثل موسیقی نوپا هستند و زمان می برد تا شکل بگیرند.

نعمت اللهی اظهار کرد: هفت آکادمی هنری و سه مؤسسه فرهنگی نیز در شهرستان جهرم در حال فعالیت هستند و سالانه هزاران هنرجو را تحت پوشش قرار می دهند.

وی گفت:سال 98 ماهانه در حدود هزار هنرجو از خدمات خانه فرهنگ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم استفاده کردند و این اداره میزبان صدها هنرمند در قالب انجمن های هنری جهرم بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم بیان نمود:گروه های هنری مثل موسیقی پیروز به حضور در جشنواره های استانی و کسب دو مقام و گروه های نمایشی و تعزیه پیروز به حضور و کسب مقام شده اند.

نعمت اللهی با بیان اینکه جشنواره های مهم فرهنگی اداره ارشاد شهرستان جهرم دو جشنواره نمایش گهرم و جشنواره داستان کوتاه نارنج است اضافه کرد: با وجودی دوری از مرکز و کمبود امکانات، نمایش و تئاتر شهرستان در سالهای 1353-1354 قوی بود و نمایش نامه هایی از بزرگان نمایش آن دوران اجرا شد که پس از چند سال افول و بعد دوباره رشد کرد.

وی بیان نمود: خوشبختانه سه سال است هیئت بازبینی تئاتر فجر از طرف وزارت ارشاد به جهرم می آید، هرچند تا به امروز تئاتری در این شهرستان به مرحله حضور در جشنواره فجر نرسیده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم ابراز کرد: با وجود کوچکی شهرستان،12 گروه نمایشی فعال در جهرم وجود دارد که بزرگترین مطالبه آنها آماده سازی بلک باکس تئاتر جهرم واقع در پارک جهاندیدگان است و انتظار داریم شهرداری جهرم هرچه سریع تر این مکان را آماده کند و به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم تحویل دهد.

ساخت این بنا به گفته نعمت اللهی تقریباً 70درصد پیشرفت دارد و هم اکنون در مرحله سیمان کاری داخلی و سرامیک است و برآوردهای اولیه برای اتمام این مکان در سال های گذشته 2میلیارد ریال بود که در سال های اخیر افزایش یافته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم گفت: افتتاح گالری طارونه در سال گذشته از خدمات ارزشمند فرهنگی در سطح شهرستان جهرم بود که از زحمات و اقدامات مسئولان محترم شهرستان کمال تشکر را داریم که در چهار ماه نخست افتتاح این گالری، 7 نمایشگاه جمعی و انفرادی در این گالری برگزار گردید.

وی بیان نمود: در ماه های اخیر خوشبختانه یاری های غیرنقدی در حدود 7میلیارد ریال از طرف وزارت متبوع برای تجهیز و نوسازی مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم صورت گرفته که برای بازسازی این مکان صرف شده است.

نعمت اللهی اضافه کرد: در حوزه رسانه شهرستان جهرم دارای پتانسیل بالایی است. وجود و تعدد رسانه های مکتوب و برخط رسمی نشانگر اهمیت رسانه در شهرستان است و ضرورت ایجاد انجمن صنفی خبرنگاران احساس می گردد؛ از رسانه های غیررسمی شهرستان که در فضای مجازی فعالیت می نمایند درخواست می کنیم اقدامات لازم برای ثبت رسانه خود را انجام دهند تا در صورت لزوم بتوانیم از خبرنگاران این رسانه ها حمایت کنیم.

مرکز شهرستان جهرم در فاصله 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5027

به "خبرنگاران لزوم حضور خیرین در عرصه پویای هنر جهرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لزوم حضور خیرین در عرصه پویای هنر جهرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید