خبرنگاران فرودگاه صنعا: کمبود سوخت باعث توقف پروازهای بشردوستانه به یمن می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران- خبرنگاران- مدیریت فرودگاه بین المللی صنعا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای نسبت به توقف پروازهای بشردوستانه به این فرودگاه به دلیل کمبود سوخت هشدار داد.

خبرنگاران فرودگاه صنعا: کمبود سوخت باعث توقف پروازهای بشردوستانه به یمن می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، مدیریت فرودگاه صنعا هشدار داد که به دلیل کمبود ذخایر سوختی، نمی تواند در روزهای آینده خدمات ناوبری هوایی برای استقبال از هواپیماهای سازمان ملل متحد و سازمان های بشردوستانه و امدادی ارائه کند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به اقدامات خودسرانه اعمال شده از سوی ائتلاف سعودی در جلوگیری از ورود کشتی های حامل مشتقات نفتی، ذخیره گازوئیل و نفت این فرودگاه در آستانه اتمام است و مقادیر موجود فقط برای چند روز احتیاج کاری را پوشش می دهد.

این بیانیه افزوده است: مدیریت فرودگاه دیگر امکان کار با ژنراتورها، وسایل نقلیه اطفای حریق و بقیه دستگاه ها و تجهیزات برای ارائه خدمات به هواپیماهای سازمان ملل و سازمان های بشردوستانه و امدادی را نخواهد داشت که روزانه وارد فرودگاه بین المللی صنعا می شوند یا آنجا را ترک می نمایند.

فرودگاه بین المللی صنعا همچنین از سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواسته است تا به منظور تهیه مشتقات نفتی برای اطمینان از تداوم کار در فرودگاه بین المللی صنعا و ارائه خدمات به هواپیماهای امدادرسان، مداخله فوری نمایند.

پیش تر شرکت نفت یمن اعلام نموده بود که ائتلاف متجاوز سعودی همچنان 15 نفت کش این کشور را توقیف نموده و اجازه تخلیه محموله های آنها را نمی دهد.

در حالی نفت کش های یمنی توسط ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شده اند که بیمارستان ها و مراکز درمانی یمن به دلیل کمبود سوخت بشدت در تنگنا قرار دارند.

ائتلاف متجاوز سعودی در حالی اجازه ورود نفتکش های یمنی را نمی دهد که این کشور سال هاست در محاصره قرار گرفته است و مردم این کشور گرفتار بدترین وضع معیشتی شده اند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی ها محتاج ابتدایی ترین یاری های انسانی باشند.

میلیون ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل متحد، یمن بدترین بحران های انسانی در دنیا را تجربه می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 5017

به "خبرنگاران فرودگاه صنعا: کمبود سوخت باعث توقف پروازهای بشردوستانه به یمن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرودگاه صنعا: کمبود سوخت باعث توقف پروازهای بشردوستانه به یمن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید