خانه بنیانگذار جنبش جلیقه زردها تخریب شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران - خبرنگاران - شبکه رادیویی یوروپ 1 اعلام نمود، خانه اریک دروئه (Eric Drouet) یکی از چهره های تاثیرگذار و بنیانگذار جنبش جلیقه زردها، تخریب شد.

خانه بنیانگذار جنبش جلیقه زردها تخریب شد

به گزارش خبرنگاران، براساس اطلاعات گردآوری شده توسط این شبکه رادیویی، دروئه حوالی ساعت سه بامداد امروز(سه شنبه) به وقت محلی متوجه شد که خانه اش واقع در لیل دو فرانس با پرچم های زردرنگ پوشیده شده است.

همچنین چرخ های خودروی او هم که با پرچم های زردرنگ پوشانده شده بود جابجا شده است.

به گزارش یوروپ 1، دروئه در این رابطه به پلیس شکایت نموده است.

به گزارش خبرنگاران، دروئه یک راننده بین شهری است که در هفته های گذشته بارها اعضای جنبش جلیقه زردها را به تداوم اعتراض دعوت نموده بود.

او از نخستین افرادی بود که در ماه نوامبر 2018 شهروندان فرانسوی را به اعتراض در مقابل سیاست های مالی دولت با به تن کردن جلیقه های زرد دعوت کرد.

دروئه به عنوان رهبر این جنبش معروف شده است.

پلیس ضد شورش فرانسه شامگاه روز 13 دی ماه (50 روز پس از شروع اعتراض های جلیقه زردها در 17 نوامبر 2018 میلادی - 26 آبان 97 -) اریک دروئه را به اتهام برگزاری و شرکت در یک تجمع بدون مجوز بازداشت کرد.

جنبش جلیقه زردها که اعتراض های خود را از چهار ماه پیش علیه سیاست های مالی دولت شروع نموده، همچنان به این اعتراض ها ادامه می دهد، و شنبه هفته جاری هجدمین هفته این اعتراض ها بود.

تخریب خانه دروئه در حالی صورت می گیرد که دولت فرانسه روز دوشنبه برگزاری هرگونه تظاهرات و تجمع در بعضی مناطق حساس شهر پاریس را به طور کامل و بطور رسمی ممنوع اظهار داشت.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه از پاریس گزارش کرد، دولت فرانسه به منظور سرانجام دادن به تظاهرات اعتراضی در این کشور، تدابیر جدیدی اتخاذ نموده است.

ادوار فیلیپ نخست وزیر فرانسه در نشستی خبری اظهار داشت: برپایی تجمع و تظاهرات در بعضی مناطق حساس پاریس ممنوع است. در صورت شناسایی عناصر افراطی، آنها بلافاصله بازداشت خواهند شد.

همچنین نخست وزیر فرانسه از تغییر رئیس پلیس پایتخت اطلاع داد و اظهار داشت که جانشین رئیس پلیس کنونی بزودی معرفی خواهد شد.

این تصمیمات پس از نشست مشترک امانوئل مکرون، ادوارد فیلیپ و دبیر کل امنیت ملی فرانسه اتخاذ شد.

صبح روز گذشته (دوشنبه)، کاخ الیزه با صدور بیانیه ای اعلام نموده بود پس از درگیری شدید میان نیروهای امنیتی فرانسه و جلیقه زردها که روز شنبه 16 مارس رخ داد، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ممکن است با اتخاذ تصمیمات شدیدتر، تظاهرات جلیقه زردها را در خیابان شانزه لیزه ممنوع کند.

این تصمیم ها پس از اعتراض های شنبه گذشته صورت گرفت؛ روزی که رسانه های فرانسوی از آن به عنوان خشونت آمیزترین شنبه اعتراض های جلیقه زردها نام بردند.

بدنبال اعمال خشونت های بسیار و درگیری شدید بین معترضان و نیروهای پلیس در پاریس که بنا به اعلام وزارت کشور فرانسه، 250 نفر در این روز دستگیر شدند، امانوئل مکرون تعطیلات سرانجام هفته خود را کوتاه کرد و به الیزه برگشت.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با ابراز خشم خود از اتفاق های شنبه گذشته در رشته توئیتی نوشت: بسیاری از چیزها از ماه نوامبر اجرا شده است... می خواهم تصمیمی جدی در اسرع وقت اتخاذ کنم تا دیگر این اتفاق نیافتد.

وی این را هم نوشته بود که آنچه در شانزه لیزه رخ داد یک تظاهرات نبود. آنها افرادی بودند که می خواهند جمهوری را از بین ببرند و در معرض کشته شدن قرار گیرند. تمام کسانی که در آنجا بودند در این کار همدست بودند.

این اعتراض ها علاوه بر کشته شدن 11 نفر و زخمی شدن دستکم دو هزار تظاهر کننده و یکهزار نیروی پلیس، آسیب های بسیاری نیز برای صاحبان کسب و کار در پی فرانسه داشته، بگونه ای که شرکت های بیمه در فرانسه روز دوشنبه اظهار داشتند، اعتراضات اخیر در این کشور که هر شنبه برگزار می گردد، بدون احتساب هجدهمین اقدام معترضان 170 میلیون یورو خسارت بر جا گذاشته است.

اروپام ** 6984 ** 1071

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1025

به "خانه بنیانگذار جنبش جلیقه زردها تخریب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه بنیانگذار جنبش جلیقه زردها تخریب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید