حکم مصادره برج منهتن بنیاد علوی رد شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، حکم هیئت منصفه که به دولت آمریکا اجازه مصادره برج منهتن بنیاد علوی را می داد، رد شد.

حکم مصادره برج منهتن بنیاد علوی رد شد

خبرنگاران: دادگاه تجدید نظر فدرال گفت که حکم هیئت منصفه که به دولت آمریکا اجازه می دهد تا بنیاد علوی در برج منهتن نیویورک را مصادره کند، رد شد.

رویترز نوشت: رد شدن این حکم، شکستی برای وزارت دادگستری آمریکا به شمار می آید که امیدوار بود با فروش این ساختمان 36 طبقه ای در خیابان پنجم منهتن نیویورک، مبلغی حدود یک میلیارد دلار به دست بیاورد تا میان قربانیان بمب گذاری هایی که مدعی است ایران در آن دست داشته توزیع کند.

اعضای هیئت منصفه در ژوئن 2017 به این نتیجه رسیده بودند که بنیاد غیرانتفاعی علوی که 60 درصد از مالکیت این ساختمان را در اختیار دارد تحریم های اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران در سال 1995 را نقض نموده است چون این بنیاد می دانسته که شرکت آسا که مالک 40 درصد دیگر این برج است وابسته به بانک ملی ایران است که از دیدگاه آمریکا در مالکیت دولت ایران واقع شده است.

ریچارد واسلی قاضی دادگاه استیناف روز آدینه به این نتیجه رسید که کاترین فارست قاضی دادگاه بدوی مرتکب اشتباه شده است.

کاترین فارست مدعی شده که بنیاد علوی که سهامدار عمده برج منهتن است اطلاع داشته که دیگر سهامداران این برح شرکت های وابسته به بانک ملی بوده اند.

فارست مدعی بود که مدارک غیر قابل انکاری وجود دارد که شرکت آسا از شرکت های وابسته به بانک ملی ایران است.

بنیاد علوی، سازمانی مستقل، غیرانتقاعی و خیریه است که اهداف خود را تبلیغ فرهنگ اسلامی و زبان، ادبیات و تمدن فارسی به وسیله یاری های اقتصادی خیریه و انسان محبت آمیز در قالب برنامه های آموزشی، مذهبی و فرهنگی در آمریکا اعلام نموده است. در طول دهه های گذشته، بنیاد علوی علاوه بر فعالیت در زمینۀ اشاعۀ فرهنگ ایرانی-اسلامی در آمریکا، میلیون ها دلار نیز به مدارس، دانشگاه ها و سازمان های خیریه در این کشور یاری نموده است.

بنیاد علوی یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی در ایالات متحده است. این سازمان در سال 1351 (1973 میلادی) با نام بنیاد پهلوی بنیانگذاری شد. در سال 1359 (1981 میلادی) به نام بنیاد مستضعفان تغییر نام داد ولی در سال 1371 (1992 میلادی) نام بنیاد علوی برای آن در نظر گرفته شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: چمدان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2233

به "حکم مصادره برج منهتن بنیاد علوی رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم مصادره برج منهتن بنیاد علوی رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید