حضور هنرجویان مدارس صنایع دستی در نمایشگاه عیدانه

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، در سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با نام عیدانه که چند سالی است در ایام نزدیک به عید برپا می شود، غرفه ای از نمایشگاه به محصولات صنایع دستی ساخته شده توسط هنرجویان هنرستان های شهریار اختصاص دارد این مدارس در واقع مدارس صنایع دستی هستند. سمیه فولادی هنرآموز مدرسه پویندگان و سرگروه استانی اداره کل آموزش و پرورش شهریار در این نمایشگاه و در غرفه هنرجویان صنایع دستی حضور پیدا کرده است.

حضور هنرجویان مدارس صنایع دستی در نمایشگاه عیدانه

او به خبرنگاران گفت: برخی از مدارس شهرستان های تهران در حوزه صنایع دستی فعالیت می کنند. یکی از این هنرستان های فعال هنرستان پویندگان شهریار است که با داشتن رشته هایی مانند نگارگری و معرق، به دلیل ایجاد رشته چاپ و توانمندی در فروش محصولات توانسته است بودجه خودش را تأمین کند. یکی از مدارس نمونه باشد. مدرسه کمال در حوزه میناکاری و سفال در قرچک و مدرسه علم و هنر هم در رشته های سراجی، قلم زنی در شهریار فعال هستند.

فولادی در ادامه بیان نمود: با کمترین امکانات در این مدارس بیشترین تولیدات صنایع دستی را داریم. به همین دلیل آموزش و پرورش سه باب مغازه را در شهریار برای فروش محصولات هنرآموزان ایجاد کرده است. ما محصولاتمان را به وزارت خانه می دهیم و یا ساخت تندیس جشنواره هایی مانند نخبگان، المپیاد دورن مدرسه ای و… را به عهده می گیریم. فروش محصولات و حمایت آموزش و پرورش از محصولات ما باعث شده تا هنرجویان انگیزه بیشتری برای تولید صنایع دستی با کیفیت داشته باشند.

نمایشگاه صنایع دستی عیدانه از 15 اسفند آغاز شده و تا 18 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 956

به "حضور هنرجویان مدارس صنایع دستی در نمایشگاه عیدانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور هنرجویان مدارس صنایع دستی در نمایشگاه عیدانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید