جلسه مطالعه کوه سیر(سیر داغی) آذربایجان غربی برگزار گردید

به گزارش نوای پرنده پارسی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: جلسه مطالعه کوه سیر در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با حضور نمایندگانی از ادارت مربوطه برگزار گردید.

جلسه مطالعه کوه سیر(سیر داغی) آذربایجان غربی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: کوه سیر به دلیل نزدیک بودن به شهر ارومیه و همچنین شیب مناسب و امنیت، محل مناسبی برای کوهنوردی ساکنان شهر ارومیه است و همین امر باعث شده که همه روزه به ویژه در روز های تعطیل شاهد صعود تعداد زیادی از کوهنوردان به این کوه باشیم.

جباری اضافه کرد: کلیسای مارسرگیز که به عنوان آثار ملی تاریخی به ثبت رسیده، در دامنه این کوه واقع شده است و به خاطر گردشگری بودن این منطقه و ارتفاعات پایین دست کوه سیر به آن گردشگاه سیر نیز می گویند و کوه سیر یا سیر داغی که به معنی کوه اسرار است در دو کیلومتری جنوب غرب شهر ارومیه واقع شده است.

او ادامه داد: این جلسه با حضور نمایندگانی از فرمانداری، استانداری، بنیاد مسکن و شهرسازی در راستای ساماندهی منطقه نمونه گردشگری کوه سیر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی و ساماندهی برگزار گردید.

این مقام مسوول یادآور شد: تمام کوشش و سعی این اداره کل بر این است تا پروژه های سرمایه گذاری بخش گردشگری به نتیجه رسیده و از این منظر شاهد توسعه مالی و ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استان آذربایجان غربی مناطق و جاذبه های خاص و دیدنی فراوانی را در خود جای دارد؛ یکی از بزرگترین دریاچه های آب شور دنیا ، یکی از بزرگترین مناطق آزاد تجاری کشور ، وجود چشمه های متنوع آب معدنی ، منطقه ای با بیشترین درصد اکسیژن، وجود کلیساهای تاریخی، وجود جنگل های زیبا، غارها، آبشارها و چندین منطقه تاریخی و دیدنی دیگر در این استان قرار دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2208

به "جلسه مطالعه کوه سیر(سیر داغی) آذربایجان غربی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه مطالعه کوه سیر(سیر داغی) آذربایجان غربی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید