تهیه طرح جامع اصفهان توسط وزارت راه ، ضوابط حفظ بناها و نماهای تاریخی معین می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، رئیس اداره طرح های توسعه شهری و معماری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان از تهیه و تدوین طرح جامع اصفهان اطلاع داد.

تهیه طرح جامع اصفهان توسط وزارت راه ، ضوابط حفظ بناها و نماهای تاریخی معین می گردد

خبرنگاران: گذر آقانجفی و تغییرات در حریم نقش دنیا و ارائه طرح هایی در چهارباغ اصفهان این روزها صدای اعتراض دوستداران میراث فرهنگی و تاریخ را درآورده است. در حالی که به نظر می رسد میراث فرهنگی اصفهان باید نقشی بازدارنده در جهت حفظ بافت تاریخی اصفهان ایفا نماید اما کاملا منفعل عمل نموده است.

رئیس اداره طرح های توسعه شهری و معماری اداره کل راه و شهرسازی اصفهان در جدیدترین اظهاراتش درباره اصفهان و تاریخ کهن این شهر به تدوین طرح جامع اصفهان اشاره نموده و به ایرنا گفته است: هر چند ابتکار عمل و آغاز این طرح توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به عنوان یک نهاد دولتی و حاکمیتی انجام گرفت اما ضمن توافق و هماهنگی با سایر دستگاه های مدیریت شهری این طرح با مشارکت تمامی ذینفعان شهری در حال تهیه است که از دیگر خصوصیات این طرح می توان به مسأله محوری، مشارکت و شفافیت در امور اشاره نمود.

نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تاسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق نوسازی، بهسازی و اولویت های مربوط به آنها معین شده و ضوابط و مقررات مربوط به تمام موارد و همچنین ضوابط مربوط به حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی در این طرح جامع تهیه و تنظیم می گردد که برحسب ضرورت، قابل تجدیدنظر خواهد بود.

علی هنردان در این زمینه می گوید: با هماهنگی مدیریت شهری و شهروندان اصفهانی طرحی نو صورت گرفت که حاصل آن عقد قرارداد و میثاق نامه تهیه طرح جامع اصفهان با رویکرد نوین بود. این طرح در چارچوب آموزه های اسلام و در انطباق با سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی تلاشی برای مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در برطرف مسائل شهری و دستیابی به اهداف توسعه پایدار شهری است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: چمدان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1748

به "تهیه طرح جامع اصفهان توسط وزارت راه ، ضوابط حفظ بناها و نماهای تاریخی معین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه طرح جامع اصفهان توسط وزارت راه ، ضوابط حفظ بناها و نماهای تاریخی معین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید