تلطیف هوای شهر با شست و شوی درختان

به گزارش نوای پرنده پارسی، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: عملیات مه پاشی و شست و شوی درختان حساس به گرما در سطح فضای سبز شهر طی تابستان امسال اجرا خواهد شد.

تلطیف هوای شهر با شست و شوی درختان

به گزارش خبرنگار از ، مهدی یعقوبی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: برابر برنامه ریزی های اجرا شده به جهت انجام عملیات مه پاشی و شست وشوی درختان حساس فضای سبز سطح شهر مشهد، از ابتدای تیرماه امسال با اولویت محور های مهم و درختان حساس به گرما نسبت به اجرای عملیات مذکور به صورت شبانه (از ساعت 22 الی 5 بامداد) اجرائی شده و تاکنون اکثر محور های اصلی سطح شهر مه پاشی و شست وشو شده است.

وی توضیح داد: در این راستا با به کارگیری دو دستگاه مه پاش سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد و همچنین فعال کردن 2 اکیپ با تعداد 2 دستگاه تانکر فشار قوی با هماهنگی اداره جنگلداری سازمان پارک ها و فضای سبز و فعال کردن تعداد 60 تانکر آبیاری پمپ دار توسط پیمانکاران نگهداری فضای سبز مناطق 13 گانه نسبت به انجام عملیات شست وشو و مه پاشی درختان سطح شهر تا خاتمه فصل گرما اقدام خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد همه ساله با افزایش دما و با مشاهده علائم تنش حرارتی در درختان، به جهت جلوگیری از شدت تنش حرارتی و شادابی درختان نسبت به انجام عملیات شست وشو و مه پاشی درختان سطح شهر اقدام می نماید که به لحاظ شرایط فیزیولوژیکی یاری به سزایی در شادابی درختان و زیباسازی فضای سبز سطح شهر می نماید.

یعقوبی ادامه داد: در این راستا اقداماتی همچون برطرف نواقص باغچه و آبخور درختان خصوصا در باغچه های حاشیه معابر، افزایش تعداد تکرار آبیاری خصوصا جهت درختان حساس مانند چنار، صنور، بید، اقاقیا اجرا شده است.

/ ز.م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1663

به "تلطیف هوای شهر با شست و شوی درختان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلطیف هوای شهر با شست و شوی درختان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید