تقلب شرکت خودروسازی دایملر در زمینه آمار انتشار گازهای گلخانه ای

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، دادستانی آلمان دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) را به اتهام فروش حداقل 684 هزار خودروی مجهز به نرم افزاری برای تقلب در اعلام میزان انتشار گازهای گلخانه ای، 870 میلیون یورو(معادل 960 میلیون دلار) جریمه کرده است. البته دایملر نسبت به این جریمه اعتراض کرده است.

تقلب شرکت خودروسازی دایملر در زمینه آمار انتشار گازهای گلخانه ای

طبق گزارش ها تقلب در میزان انتشار گازهای گلخانه ای خودروهای این شرکت از سال 2008 میلادی شروع شده است و شامل خودرو های مختلف از ون های ویتو تا اتومبیل های صندوق دار کلاس سی و همچنین خودروهای جی ال سی کوپه نیز می شود.

به گفته مقامات نرم افزار به کاررفته در این خودروها، سیستم فیلتر گازهای گلخانه ای را دستکاری کرد تا تست های رسمی با موفقیت پشت سر گذاشته شوند. اما در واقع انتشار گازهای گلخانه ای خودروها در جاده بالاتر از حد معمول بود.

البته شرکت های دیگر برای اقدامات مشابهی با جریمه های سنگین روبرو شده اند. فولکس واگن در ماه می گفت 535 میلیون یورو جریمه پرداخت می کند و از سوی دیگر شرکت قطعه سازی بوش نیز 90 میلیون دلار جریمه پراخته است.

با این وجود به نظر می رسد دایملر چندان نگران این امر نیست. این خودروساز قبلا هشدار داده بود که درآمدش در 2019 میلادی کاهش می یابد و از قبل مبلغ 1.6 میلیارد یورو را به هزینه های رسوایی انتشار گازهای گلخانه ای خودروهایش در دادگاه اختصاص داده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2431

به "تقلب شرکت خودروسازی دایملر در زمینه آمار انتشار گازهای گلخانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلب شرکت خودروسازی دایملر در زمینه آمار انتشار گازهای گلخانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید