بزرگداشت عطار نیشابوری در جزیره کیش برگزار می گردد

به گزارش نوای پرنده پارسی، بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش

مراسم بزرگداشت حکیم و عارف بزرگ، عطار نیشابوری همراه با سخنرانی غلامحسین ابراهیمی دینانی در جزیره کیش برگزار می گردد. بر اساس گزارش ایسنا محمود اسعدی به عنوان دبیر علمی این بزرگداشت این خبر را داده و گفت: این مراسم در تاریخ 25 فروردین ماه، همزمان با روز ملی عطار حکیم و عارف قرن ششم هجری به صورت مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش برگزار شده و همزمان با آن پروفسور غلامحسین ابراهیمی دینانی که چهره ای شناخته شده در زمینه فلسفه و حکمت شرق است، درباره عطار سخنرانی خواهد نمود. علاوه بر این روز ملی و مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش که بیشتر محل حضور گردشگران می باشد همراه با موسیقی و شعر جشن گرفته خواهد شد. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این حبر بیشتر بخوانیم.

بزرگداشت عطار نیشابوری در جزیره کیش برگزار می گردد

محمود اسعدی که علاوه بر این در گذشته طراح و دبیر ستاد چهره های ماندگار نیز بوده افزود: از این پس تمامی روزهای ملی را که به نام افراد مشهور مانند خیام، فردوسی، سعدی و حافظ نام گرفته است همانند مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش و همزمان با روز ملی آن او در جزیره کیش جشن خواهیم گرفت. او همچنین گفت: این رویداد ها و بزرگداشت ها تاکنون معمولا در زادگاه و یا محل آرامگاه این شاعران و حکما برگزار می شده اما از این پس قرار است همانند بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش و همزمان با روز ملی آن ها در این جزیره گردد که بزرگداشت عطار شروع این راستا است.

او همچنین یادآور شد: عطار نیشابوری شخصیتی چند جانبه داشته و بسیاری از آثار او در زمینه تئاتر، سینما، موسیقی و تجسمی به زبان های مختلف تجلی یافته است و همزمان با استقبال بسیاری از کشورها نیز رو به رو شده است. نگاه ما در مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش به این عرف بزرگ عطار باید از دریچه ای نو بوده و ما باور داریم پروفسور دینانی با نگاه و دیدگاه خود می تواند عطار نیشابوری را به نسل جدید معرفی کند. اسعدی در مورد وجه تمایز مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش به طور همزمان با روز ملی عطار در این جزیره شرح داد: معمولا در مناطق گردشگری همچون کیش تمرکز بر روی برنامه هایی است که با محتوای موسیقی برگزار می گردد و کمتر به محتوای ادبی، فلسفی و یا علمی پرداخته می گردد. از سوی دیگر ما قصد داریم تا با برگزاری مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش موجب ورود چهره های ماندگار بیشتر به این جزیره گردشگری شویم تا همزمان با ایجاد نوآوری، محتوای متفاوتی را هم به این جزیره گردشگری اضافه نماییم.

دبیر علمی بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش با اشاره به اختصاص روز ملی به نام این شاعر، اظهار کرد: سال 74 در سالگرد هشتصدمین تولد عطار نیشابوری کنگره جهانی برای این شاعر، عارف و حکیم ایرانی با حضور 12 شخصیت ملی و بین المللی برگزار گردید که در آن موقع ترجمه فارسی کتاب دریای جان نوشته هلموت ریتر آلمانی، از جمله آثار معتبر در مورد شناخت عطار رونمایی شد. آن رویداد انگیزه ای بود برای اینکه بتوان یک روز تعیین را به عنوان روز ملی عطار نیشابوری نامگذاری کرد و امیدواریم ابعاد بین المللی این رویداد تداوم پیدا کند. مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش و در روز یکشنبه 25 فروردین ماه، همزمان با روز ملی عطار در هتل ترنج این جزیره برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1106

به "بزرگداشت عطار نیشابوری در جزیره کیش برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت عطار نیشابوری در جزیره کیش برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید