بزرگترین کنسرت آذری در تالار وزارت کشور، دالغا از آیریلیق می گوید

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران، گروه موسیقی دالغا(موج) به سرپرستی و آهنگسازی چنگیز مهدی پور کنسرت خود را با عنوان آیریلیق و با اجرای قطعاتی از موسیقی آذری، شنبه 2 اسفند 1393 در تالار وزارت کشور برگزار می نماید.

بزرگترین کنسرت آذری در تالار وزارت کشور، دالغا از آیریلیق می گوید

چنگیز مهدی پور سرپرست و آهنگساز گروه دالغا درباره این کنسرت گفت: معمولا آنچه گروه های آذری می نوازند شامل آثاری می گردد که پیشتر در کشور جمهوری آذربایجان تنظیم و اجرا شده اند، اما ما برای نخستین بار می خواهیم با قطعه هایی در تهران به روی صحنه برویم که آهنگسازی و تنظیمی جدید دارند.

وی با اشاره به ترکیب سازبندی گروه دالغا ادامه داد: ما در داستان های آذری سه ساز داریم که از آنها نام برده شده است. سازهای آناساز، تاوارساز و جوره ساز. ما این سه ساز را از حدود 6 سال پیش وارد گروهمان کردیم. این در حالی است که ما سازباس بالابان(باس دودوک) و ساز پرکاشن را وارد ترکیب سازبندی گروه کردیم. در کنار این سازها از ویلنسل برای تقویت صدای بم استفاده می کنیم.

این نوازنده ساز قوپوز درباره خوانندگان گروه دالغا گفت: در ترکیب گروه ما سه خواننده حضور دارند که یکی به سبک موسیقی سنتی آواز می خواند، دیگری سبک عاشیق های آذربایجان و دیگری در سبک کلاسیک یا همان اُپرا آواز می خواند.ما در این کنسرت قطعاتی شاد، حماسی، عرفانی ولیریک را اجرا می کنیم و در کل تلاشمان این بوده که رپرتواری کامل داشته باشیم تا سلیقه های مختلف از حضور در کنسرت ما لذت ببرند.

عاشیق جواد محرمی، علی نوروزی و بهنام ملکی خوانندگان گروه دالغا هستند.استاد جلیل حمیدی نوازنده بالابان(دودوک)، اکتای زمانی نوازنده قوپوزجوره، آیدین مهدری پور نوازنده قوپوزباس،یاشارایماپورقوپوزتاوار، مجید رحیمی پور نوازنده قاوال(دایره)، عارف مهدی پور نوازنده قوشاناغارا، عطا عیوض پور نوازنده ویلنسل، آرش سرانی آذر نوازنده باس بالابان، امیر آل نبی نوازنده پرکاشن، بهرنگ پادیر نوازنده دف و تنبک دیگر اعضای گروه دالغا هستند.

گروه موسیقی دالغا فعالیت هنری خود را از سال 1369 و با مدیریت چنگیز مهدی پور شروع نموده است. این گروه از سال 1370 تا سال 1380 بارها در جشنواره های داخلی به عنوان گروه برتر شناخته شده است. گروه دالغا کنسرت هایی در شهرهای مختلف ایران و بیش از 30 کشور جهان به روی صحنه برده است که از آن جمله می توان به اجرا در شهرهایی مانند اصفهان، کیش، همدان، کرمان، تهران و تبریز و کشورهایی مانند کانادا، ترکیه، فرانسه، آلمان، هلند، سوئد، ژاپن، چین، کلمبیا، آذربایجان و اسپانیا اشاره نمود.

گروه موسیقی دالغا به سرپرستی و آهنگسازی چنگیز مهدی پور کنسرت خود را با عنوان آیریلیق در تاریخ شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 20 در تالار وزارت کشور اجرا می نمایند.

بلیت فروشی این کنسرت از تاریخ 22 بهمن 1393 شروع شده و علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به سامانه اینترنتی 84200 مراجعه نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2487

به "بزرگترین کنسرت آذری در تالار وزارت کشور، دالغا از آیریلیق می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین کنسرت آذری در تالار وزارت کشور، دالغا از آیریلیق می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید