برگزاری نشست هم اندیشی منشور حقوق شهرنشینی در مشهد

به گزارش نوای پرنده پارسی، این نشست یک روزه با حضور 40 نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه حقوق شهروندی در مشهد برگزار گشت.

برگزاری نشست هم اندیشی منشور حقوق شهرنشینی در مشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از مشهد ،محسن حسینی پویا رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه نشست هم اندیشی منشور حقوق شهرنشینی در مشهد، گفت: در این نشست یک روزه که به همت بنیاد امید ایرانیان برگزار شد 40 نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه حقوق شهروندی در مشهد حضور داشتند.

او ادامه داد: هدف این نشست آشنایی سازمان های مردم نهاد با منشور حقوق و تکالیف شهرنشینی است.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این منشور محصول خرد جمعی و متکی به موازین قانونی است و تدوین آن از حدود یک و نیم سال قبل آغاز شده و متن و محتوای آن با برپایی 10 همایش تخصصی مورد نقد استادان قرار گرفته و کامل شده است.

حسینی اضافه کرد: این منشور به دنبال اعلام عمومی حقوق و مسئولیت های همه مداخله گران و افراد ذینفع در مشهد اعم از مدیریت شهری، شهرندان مشهد و سایر ساکنان دائم یا موقت است و هدف از تدوین آن تحقق شهری است که شهرنشینان آن حق برخورداری از زندگی شایسته و سالم و حیوانات و گیاهان آن نیز حق بهره مندی از محیط زیست ایمن و منابع حیاتی متناسب با نیاز خود را داشته باشند.

او ادامه داد: این منشور در قالب 139 بند برای این کلانشهر تدوین و نهایی شده و محتوای 70 درصد از متن نهایی آن به امور و موضوعات عمومی اختصاص یافته و 30 درصد آن مختص شهر مشهد است.

/ف.س

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2103

به "برگزاری نشست هم اندیشی منشور حقوق شهرنشینی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست هم اندیشی منشور حقوق شهرنشینی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید