برگزاری اختتامیه جشنواره نوروزگاه خراسان شمالی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشن و آیین های نوروزگاه از ابتدای نوروز تا کنون در استان از برگزاری اختتامیه این جشن ها در بجنورد اطلاع داد.

برگزاری اختتامیه جشنواره نوروزگاه خراسان شمالی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان شامگاه پنجشنبه 15 فروردین 98 گفت: اختتامیه جشنواره نوروزگاه خراسان شمالی امشب با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و آیین های سنتی در محل مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد برگزار و میزبان جمع زیادی از شهروندان، گردشگران و مسافران بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به برپایی بیش از 80 مراسم فرهنگی نوروزگاه در نقاط مختلف خراسان شمالی از ابتدای نوروز تا کنون، اضافه کرد: این مراسم و جشن ها که در محوطه آثار و بناهای تاریخی استان برگزار می شد مورد استقبال بی نظیر گردشگران و مسافران نهاده شد.

مستفویان با تأکید بر اینکه برگزاری نوروزگاه فرصت بسیار خوبی برای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم استان است، مطرح کرد: اجرای موسیقی مقامی و سنتی، قوشمه و دف نوازی، تئاتر خیابانی، برپایی سیاه چادر عشایری و معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی و غذاهای سنتی از جمله برنامه های نورزگاه های استان است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1971

به "برگزاری اختتامیه جشنواره نوروزگاه خراسان شمالی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اختتامیه جشنواره نوروزگاه خراسان شمالی در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید