بالاگرفتن انتقادها از وزیر دادگستری آلمان به خاطر مصاحبه با رسانه روسی

به گزارش نوای پرنده پارسی، تهران - خبرنگاران - مصاحبه کاتارینا بارلی نامزد حزب سوسیال دموکرات در انتخابات مجلس اروپا و وزیر دادگستری آلمان با شبکه راشا تودی روسیه انتقاد محافل آلمانی را برانگیخته است.

بالاگرفتن انتقادها از وزیر دادگستری آلمان به خاطر مصاحبه با رسانه روسی

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، نشریه اشپیگل با اشاره به مصاحبه وزیر دادگستری آلمان با راشا تودی نوشت: این شبکه روسی به داشتن مواضع ضداروپایی و تولید برنامه های تبلیغی برای کاخ کرملین معروف است.

بر این اساس در شرایطی که در مورد مداخله و تاثیرگذاری روسیه بر انتخابات مجلس اروپا نگرانی هایی وجود دارد، انجام مصاحبه با چنین رسانه ای از سوی یکی از نامزدهای اصلی در انتخابات پیش رو مسئله ساز شده است.

از دیگر سو تاگس اشپیگل با اشاره به مصاحبه کاتارینا بارلی که در حاشیه نشست انجمن رسانه های خارجی انجام شد، آن را به باد انتقاد گرفت.

به نوشته این نشریه آلمانی در این مصاحبه که بیش از 7 دقیقه به طول می انجامد بارلی از مناسبات نزدیک آلمان و روسیه سخن گفته و تاکید کرده است: روسیه همیشه شریک ما بوده و خواهد بود.

وزیر دادگستری آلمان همچنین به تفاوت ها اشاره کرده و گفته است که موضع برلین در مورد برخی مسائل مانند الحاق کریمه به روسیه، بسیار انتقادی است.

سخنان بارلی در مورد مناسبات آلمان و روسیه، انتقاد فعالان سیاسی آلمان را نیز به دنبال داشته است.

برخی سیاستمداران این سوال را مطرح می کنند که اصلا وزیر دادگستری چرا با راشا تودی مصاحبه کرده است؟

توبیاس هانس نخست وزیر ایالتی زارلند از حزب دموکرات مسیحی انتقادهای تندی را متوجه حزب رقیب (سوسیال دموکرات) کرده و خطاب به بارلی می گوید: واقعا خانم بارلی آیا راشا تودی جزو رسانه های مخالف اتحادیه اروپا نیست؟ شما اشتباه نگرفته اید؟ یا شاید به یک حزب طرفدار اتحادیه اروپا تعلق ندارید؟

در همین حال راینهارد بوتیکوفر سیاستمدار و کننده حزب سبزها در مجلس اروپا خواهان ارائه توضیح از سوی وزیر دادگستری در مورد این اقدامش شده است.

هر چند بارلی نخستین سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات نیست که با راشا تودی مصاحبه می کند؛ پیش از او گردهار شرودر، فرانک والتر اشتاین مایر و زیگمار گابریل نیز با این رسانه مصاحبه کرده اند.

با این حال همزمانی این اقدام با کارزار انتخاباتی مجلس اروپا و نگرانی های موجود در مورد نقش آفرینی روسیه به حساسیت ها در این زمینه افزوده است.

انتقادها از وزیر دادگستری پاسخ هایی را نیز در بین فعالان سیاسی و رسانه ای به همراه داشته است؛ از جمله لارس کلینگبال دبیرکل سوسیال دموکرات ها با انتشار تصاویری از مصاحبه کرامپ کارنباوررهبر حزب دموکرات مسیحی و نیز پتر آلتمایر وزیر اقتصاد کنونی و پاول تسیمیاک دبیرکل کنونی این حزب با راشا تودی، اقدام رقبای حزب خود را در راستای کارزار انتخاباتی آنها برای انتخابات مجلس اروپا ارزیابی کرده است.

برخی خبرنگاران از جمله موریتس رودله از شبکه ARD مصاحبه با راشا تودی را تنها مختص به بارلی ندانسته و با انتشار تصاویری از مصاحبه مقامات دیگر احزاب مانند دموکرات آزاد و سبزها نوشته اند که همه سیاستمداران آلمانی با این رسانه مصاحبه کرده اند.

اخیرا تحقیقاتی توسط اشپیگل آلمان، بی بی سی انگلیس و لارپوبلیکای ایتالیا در مورد انتخابات مجلسی 2017 آلمان انجام شده که تاکید دارد روسیه به دستور شخص ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری، راهبرد خود را ایجاد بی ثباتی و تبلیغات به نفع مسکو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار داده است.

این رسانه ها شاهد این مدعا را تاثیرگذاری روس ها در انتخاب مارکوس فرونمایر رهبر حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD)دانسته اند؛ وی که پیشتر نیز به داشتن مواضع طرفدارانه نسبت به روسیه مشهور بود اکنون در مظان اتهام قرار گرفته است.

اروپام**6143** 1546

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1128

به "بالاگرفتن انتقادها از وزیر دادگستری آلمان به خاطر مصاحبه با رسانه روسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالاگرفتن انتقادها از وزیر دادگستری آلمان به خاطر مصاحبه با رسانه روسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید