بازگشت پاتوسی و رهایی ازپروپئیچ درگروی انتقال پول فیفا

به گزارش نوای پرنده پارسی، پول فیفا آزاد شود استقلال از پرونده پروپئیچ خلاص خواهد شد و در عین حال می تواند 350 هزار دلار باشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی را بدهد تا پاتوسی برشود. استقلالی ها دست به دامان وزارت امور خارجه شده اند.

بازگشت پاتوسی و رهایی ازپروپئیچ درگروی انتقال پول فیفا

مسئولان باشگاه استقلال طی روزهای گذشته از رایزنی های خود با وزارت امور خارجه پرده برداشته اند واز تلاش های خود پیرامون بازپس دریافت درآمد حاصل از حضوربازیکنان استقلال در جام جهانی که اکنون در حساب فیفا است، گفته است. یک سال پیش فیفا مبالغی را در اختیار باشگاه هایی قرار داد که بازیکنان شان در جام جهانی حضور داشتند که باشگاه استقلال هم ازاین قاعده مستثنی نبود و رقمی بالغ بر یک میلیون دلار از این راه سود به دست آورد. از یک سال پیش تا کنون اما به دلیل اجرای موج جدید تحریم ها انتقال سود حاصل از حضور این بازیکنان درجام جهانی از طریق فیفا به فدراسیون فوتبال ایران و سپس باشگاه استقلال با بن بست روبرو شده است که این موضوع مسائلی راهم برای باشگاه استقلال که همواره با کوهی از بدهی ها روبرو است، به وجود آورده است.

سران باشگاه استقلال اما به دنبال تهدید های ناشی از حکم فیفا در پرونده پروپویچ که به احتمال زیاد منجر به حذف از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد که منزوی، عضو هیات مدیره آبی ها نیز این خبر را تایید کرده، به دنبال باز پس دریافت این مبلغ از فیفا هستند و دست به دامان وزارت امور خارجه شده اند تا پولی که یک سال در حساب فیفا مانده را به حساب خود بازگردانند و یا از همان فیفا در اختیار پروپئیچ قرار بگیرد تا از پرونده این بازیکن خلاص شوند.

پروپئیچ بعد از طرح شکایت از استقلال 300این باشگاه را محکوم به پرداخت 300 هزار دلار کرده است که بخشی از درآمد استقلال در فیفا می تواند به حل پرونده فوق منجر گردد و خط حذف از آسیا نیز از بین برود. چنانچه رایزنی ها از طریق وزارت امور خارجه با موفقیت پیش برود، از همان حساب بدهی به پروپئیچ نیز پرداخت خواهد شد. اما مسئله این روزهای باشگاه استقلال تنها پرداخت بدهی برجامانده از قرارداد بازیکن کروات نیست. استقلال مشکل دیگری هم دارد که می تواند با تامین اعتبار از طریق فیفا حل گردد. مشکل برمی گردد به قرارداد آیاندا پاتوسی. هافبک اهل آفریقای جنوی که وقتی با استقلال قرارداد منعقد کرد، در قراردادش نوشته شد که باشگاه استقلال باید برای فصل بعد با باشگاه کیپ تاون مذاکره کند و چنانچه مذاکرات موفقیت آمیز بود، آنگاه پاتوسی دوباره به جمع آبی پوشان ملحق خواهد شد.

موفقیت آمیز بودن این مذاکرات هم بستگی به پرداخت مبلغ 350 هزار دلار دارد که درواقع حق صدور رضایتنامه باشگاه آفریقایی برای باشگاه استقلال است که در قرارداد دو طرف نیز به طور مکتوب قید شده است. مسئولان باشگاه خوشبینند که سودشان در حساب فیفا بتواند هر دو مشکل را به طور هم زمان حل نماید. یعنی هم بدهی به پروپئیچ را پرداخت کنند و از پرونده حوصله سربر این بازیکن خلاص گردد و هم اینکه بتوانند زمینه بازگشت آیاندا پاتوسی را فراهم کنند تا خط میانی تیم شان از وجود این بازیکن بهره مند باشد.

25 میلیارد در حساب باشگاه استقلال

درعین حال اما اسپانسر باشگاه استقلال اخیرا مبلغ 25 میلیارد تومان را در اختیار این باشگاه قرارداده تا بخشی از مسائل مالی پیش رو را از بین ببرند و بتوانند بازیکنان جدیدی را هم به خدمت بگیرند. باشگاه استقلال از طریق اسپانسر خود این پول را دریافت کرده است که مبلغ قابل توجهی است اما به جهت آنکه بسیاری از بازیکنان تنها نیمی از قراردادهای خود را دریافت کرده اند، بعید است که درنهایت مبلغ قابل توجهی از این پول در حساب باشگاه باقی بماند تا آن ها بتوانند با بازیکنان بهتری مذاکره و قرارداد منعقد کنند.

10

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 1520

به "بازگشت پاتوسی و رهایی ازپروپئیچ درگروی انتقال پول فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت پاتوسی و رهایی ازپروپئیچ درگروی انتقال پول فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید