بازدید بیش از 58هزار گردشگر از تخت سلیمان در 6 ماه اول 1398

به گزارش نوای پرنده پارسی، در شش ماهه اول سال 1398 تعداد58هزار و 364 نفر گردشگر از مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب بازدید کرد.

بازدید بیش از 58هزار گردشگر از تخت سلیمان در 6 ماه اول 1398

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، امیر مطلوبی، مدیر مجموعه جهانی تخت سلیمان با اعلام این خبر گفت: از این تعداد 56هزار و 275 نفر گردشگر داخلی و 2088 نفر، گردشگر خارجی هستند که مجموعه جهانی تخت سلیمان را به عنوان یکی از مقاصد سفر خود در آذربایجان غربی انتخاب نموده اند.

او توضیح داد: امسال به دلیل حجم زیاد بازدیدکنندگان اقدام به راه اندازی فروش بلیت اینترنتی کردیم که با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبه رو شدیم.

مطلوبی به اقدامات حفاظتی اشاره نمود و اضافه نمود: در امسال اقدام به دوخت و دوز ترک ها، تزریق ملاط و اجرای ملاط و اجرای ملاط گچ روی قسمت های فوقانی جرز شمالی ایوان غربی مجموعه کردیم که همه این اقدامات با همکاری دانشگاه درسدن آلمان پیگیری شد.

مدیر مجموعه جهانی تخت سلیمان ادامه داد: از دیگر اقدامات حفاظتی می توان به پخت گچ سنتی برای استفاده در کارگاه ، حذف فیزیکی و شیمیایی عوامل مخل گیاهی سطوح بقایای معماری، انجام خشکه چینی سنگی در موارد لازم، انجام مرمت های موضعی و اضطراری در بخش های در معرض خطر، انجام ملاط کاهگل روی سطوح بقایای معماری، سامان دهی و پاکسازی محوطه، برطرف نقص دوربین های مدار بسته و انجام تعمیرات و ساماندهی محل اقامتی و اداری یگان حفاظت اشاره نمود.

مطلوبی اظهار امیدواری کرد: اجرای جشنواره های فرهنگی گردشگری با هدف معرفی مجموعه جهانی تخت سلیمان می تواند در جذب گردشگران داخلی و خارجی موثر باشد و به همین منظور در زمستان امسال میزبان جشنواره ای با رویکرد فرهنگی تفریحی و گردشگری خواهیم بود که قطعاً با استقبال علاقه مندان روبرو خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2893

به "بازدید بیش از 58هزار گردشگر از تخت سلیمان در 6 ماه اول 1398" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید بیش از 58هزار گردشگر از تخت سلیمان در 6 ماه اول 1398"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید