ایرلند را از زبان یک مهاجر بشناسید

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران: ماریا در روسیه متولد شده و پس از ازدواج با یک مرد ایرلندی به نام کارل، به این کشور مهاجرت نموده است. او ادعا می نماید هرگز از تصمیمش پشیمان نشده است. ماریا دوست دارد تجربیاتش از زندگی در کشور اِلف ها، مو قرمزها و قلعه های باشکوه را با دیگران به اشتراک بگذارد.

ایرلند را از زبان یک مهاجر بشناسید

رئیس خانواده ایرلندی زنان هستند، با یک قاشق...

دختران آرام و حساس احتمالا از مردان ایرلندی ناامید خواهند شد. ممکن است شوهرشان شب بیرون برود و تا ناهار روز بعد به خانه برنگردد، آن ها هنگام مسابقات ورزشی زمان از دستشان در می رود یا فراموش می نمایند همسرشان را به مهمانی دعوت نمایند.

زنان قوی ایرلندی دوستان و برنامه های خودشان را دارند و همواره کاری برای انجام دادن دارند. همچنین هر یک از آن ها یک قاشق چوبی دارند که در روز عروسی به آن ها داده می گردد. در خانواده های محلی، این قاشق نوعی عصای سلطنتی به شمار می رود و نماد قدرت مادر و همسر خانواده است. همه از قاشق می ترسند: شوهران، بچه ها و حتی سگ ها. چون اگر مادر یا همسرتان را پشت پنجره با قاشق ببینید، به این معناست که باید فورا به خانه بروید و امیدوار باشید چیزی که می خواهید برایتان اتفاق بیفتد.

خانواده های ایرلندی بسیار بزرگ هستند

در ایرلند نمی توانید یک مهمانی خانوادگی با کمتر از 30 نفر برگزار کنید؛ البته این ها فقط نزدیکان درجه یک هستند. اگر والدین کارل فقط برادران و خواهران او را با همسران و فرزندانشان دعوت نمایند، حدود 55 نفر می شویم. در ایرلند شما زندگی خودتان را می کنید و حتی متوجه نمی شوید که خانواده شما آنقدر بزرگ است که می توانید یک دهکده تشکیل دهید. اما وقتی زمان تعطیلات دسته جمعی یا خرید هدیه می گردد، نگران می شوید.

باید فراهم کردن مقدمات ازدواج را از یکی دو سال قبل شروع کنید

جاهای خوب هواداران زیادی دارند و افراد زیادی در لیست انتظار برای ازدواج در این مکان ها هستند. برای برپایی یک جشن عروسی در ایرلند، باید 25 تا 31هزار یورو هزینه کنید. یک خانواده متوسط با این پول می توانند هزینه 1.5 سال مسکن خود را بدهند.

گران ترین موارد، هزینه مکان و غذای عروسی است که به طور میانگین برای هر نفر 70 تا 80 دلار تمام می گردد. همچنین به ندرت پیش می آید کمتر از 100 مهمان به عروسی های ایرلندی دعوت شوند.

بچه ها و بزرگسالان توسط یک پزشک معالجه می شوند

البته پزشک اطفال هم در ایرلند وجود دارد، اما فقط در بخش های زایمان و بیمارستان بچه ها. در سایر موارد، باید به پزشک عمومی خانواده مراجعه کنید. مهم نیست چه مسئله ای داشته باشید، سردرد، پادرد، کمر درد و ... اولین کسی که شما را می بیند پزشک عمومی است و سپس او شما را به متخصص هدایت می نماید.

هزینه پزشک عمومی خوب در ایرلند بالاست. هزینه ویزیت پزشک در دوبلین 50 تا 80 یورو است و بچه ها زیر شش سال رایگان معاینه می شوند. البته پزشکان عمومی در خصوص نوزادان محدودیت دارند، مثلا نمی توانند برای آن ها داروی حساسیت تجویز نمایند یا چشم نوزادان را درمان نمایند.

پدران در زایمان شرکت می نمایند و مرخصی پدر شدن می گیرند

مردان ایرلندی باید در کلاس های قبل از تولد شرکت نمایند و از همسران خود هنگام زایمان حمایت نمایند. پدران ایرلندی به راحتی می توانند مرخصی پدر شدن بگیرند. آن ها می توانند یک روز مرخصی بگیرند تا به تئاتر مهدکودک فرزندشان بروند یا با فرزندان خود به ورزش بروند یا وقتی فرزندشان بیمار است مرخصی بگیرند.

درست 50 سال پیش، مردان ایرلندی آخر هفته ها گلف بازی می کردند و برایشان فرقی نمی کرد فرزندشان مریض باشد یا نه. اما امروزه ترک خانواده به خاطر سرگرمی های خود، اشتباه است.

مادران ایرلندی پول می گیرند تا از نوه هایشان مراقبت نمایند

مادران ایرلندی از شما می خواهند هفته ای دو بار به آن ها زنگ بزنید، هر چقدر که می توانید به آن ها سر بزنید و از شما می خواهند فرزندانتان را نزد آن ها ببرید، آن ها به هر بهانه ای به خانه شما می آیند، حتی بدون اینکه از قبل خبر بدهند. بسیاری از خانواده ها حتی مادرانشان را با خود به تعطیلات و سفر می برند. با این حال، اغلب باید به مادرتان برای نگهداری از نوه هایش پول بدهید، حتی اگر خودش بخواهد آن ها را ببیند.

همه از قبل برای زمستان غذا انبار می نمایند

به نظر می رسد ایرلندی ها هنگام باریدن برف، تحت تاثیر ژن های اجداد قرن نوزدهم خود هستند. آن ها احتمالا قحطی بزرگ را به یاد دارند و می ترسند که دوباره این اتفاق بیفتد. هیچ شرح دیگری برای این شوق خرید مواد غذایی وجود ندارد. آن ها از قبل لیست مواد غذایی مورد احتیاج خود را شروع می نمایند.

ما در یک محله تپه ای زندگی می کنیم و هر ماشینی نمی تواند از این تپه ها بالا بیاید. به همین دلیل همسایه ها توافق نموده اند که در صورت احتیاج، مرد ها با پای پیاده به مرکز شهر بروند.

می توانید از همسایه های خود تقاضای هر لطفی کنید

ماریا می گوید: من در جایی که زندگی می کنم ده ها همسایه عالی دارم. من تک تک آن ها را می شناسم، تاریخ تولد بعضی از آن ها را می دانم، می دانم تعطیلات آن ها کِی است و بعضی اوقات به خانه آن ها می روم. گاهی اوقات به سگشان غذا می دهم یا به گل هایشان آب می دهم. من آن قدر کلید از همسایه های خود دارم که به نظر می رسد دربان محله هستم. در ایرلند همسایه ها مراقب خانه یکدیگر هستند، آن ها به حمل مبلمان یکدیگر یاری می نمایند، زباله ها را بیرون می برند و به یکدیگر یاری می نمایند. همچنین یک گروه واتس اپ داریم که از آن به عنوان تابلوی اعلانات استفاده می کنیم. حتی می توانید از همسایه ها چند جایگاه قرض بگیرید و تقاضای هر یاریی کنید.

چیز هایی که ایرلندی ها نمی توانند بدون آن زندگی نمایند:

زندگی در این کشور بدون چیز های زیر کاملا غیرممکن است:

تلویزیون؛ ایرلندی همواره آماده اند زمانی را صرف تماشای سریال موردعلاقه یا نمایش در تلویزیون نمایند.

توستر و کتری؛ هر دوی آن ها به طور قطع روی میز آشپزخانه ایرلندی ها هستند. نان تُست نوعی غذای ملی است که به شما یاری می نماید با غصه، گرسنگی و نبودن غذا در یخچال کنار بیایید.

ماشین لباسشویی؛ ایرلندی ها به تمیز نگه داشتن لباس های خود توجه زیادی دارند.

خشک کن؛ در ایرلند لباس ها بدون خشک کن چند هفته خیس می مانند و می پوسند و کپک می زنند.

ماشین ظرفشویی؛ ایرلندی ها شیر آب گرم ندارند و هزینه گرم کردن آب نسبت به روشن کردن ماشین ظرفشویی گران تر تمام می گردد.

در اینجا کمتر کسی با غذای سالم آشناست

رفتار غذایی ایرلندی ها با مفهوم روز غذای سالم مطابقت ندارد. آن ها وقتی بادمجان می بینند هوشیاری خود را از دست نمی دهند اما با گل کلم خوب هستند. مادربزرگ کارل هنوز فکر می نماید سالاد سبزیجات نوعی غذای هندی است. چون از نظر آن ها فقط کسی که واقعا گاو ها را دوست دارد می تواند یک بشقاب سبزیجات بخورد.

ایرلندی ها گوشت یخ زده و غذا های آماده دوست ندارند. یک خانواده ایرلندی معمولی هر سال به ارزش 700 یورو مواد غذایی دور می ریزد. چون آن ها باقیمانده غذا را استفاده نمی نمایند یا آن را فریز نمی نمایند.

ایرلندی ها همه چیز را درباره گوشت و سیب زمینی می دانند

وقتی در سوپرمارکت سیب زمینی می خرید، باید به دقت روی بسته بندی آن را بخوانید. در ایرلند سیب زمینی های مختلفی وجود دارد که برای غذا های مختلف به کار می روند. مثلا از سیب زمینی سرخ کردنی نمی توان برای آبپز کردن استفاده کرد.

همچنین ایرلندی ها فکر می نمایند بهترین گوشت گاو دنیا را دارند. آن ها فقط به گاوهایشان علف می دهند که باعث می گردد گوشتشان بسیار لطیف باشد. شیر هم در ایرلند بسیار ارزان است.

حس شوخ طبعی ایرلندی ها مشهور است

ایرلندی ها همواره چیزی برای خندیدن پیدا می نمایند. جوک های آن ها معمولا درباره زندگی روزمره، سیاست یا ورزش است. البته آن ه به شوخی یکدیگر را اذیت هم می نمایند.

به کارگران چای نمی دهند

در ایرلند، کارگرانی که استخدام می کنید لزوما فقیر نیستند، بلکه افرادی هستند که زیاد کار می نمایند و انتظار ندارند به آن ها غذا، چای یا هر چیز دیگری بیش از توافقتان بدهید.

همه تعاملات با کارگر در ایرلند بیشتر حرفه ای است تا محبت آمیز. ممکن است وقتی اولین بار کسی را می بینید به او چای یا قهوه تعارف کنید و او آنالیز می نماید که چه کاری باید برایتان انجام دهد. البته مواقعی که هوا خیلی سرد یا خیلی گرم است، استثناست، در این زمان مردم محترمانه تر با هم رفتار می نمایند، اما از چارچوب خارج نمی شوند.

هر گوسفند شماره خودش را دارد

وزیر کشاورزی یک دفترچه راهنما درباره چگونگی برچسب زدن صحیح به گوسفندان صادر نموده است. هر گوسفند برچسب خودش را دارد که طبق الزامات سیستم ملی شناسایی گوسفند به آن داده شده است. این کد اطلاعات زیادی را دربرمی گیرد، از جمله نام مالک گوسفند در صورت گم شدن آن.

البته بیشتر کشاورزان وقت این را ندارند که گوسفندان را تک تک دنبال نمایند و برچسب بزنند، به همین دلیل آن ها را با رنگ مخصوص علامت می گذارند.

یک بار در سال، کل کشور سبز می گردد

این اتفاق در روز جشن سنت پاتریک رخ می دهد. شگفت انگیز است، اما کسی که مسیحیت را به ایرلند آورد، یک برده بود. این برده را برای فروش به این کشور آوردند و او 6 سال اول را به عنوان چوپان در ایرلند گذراند.

مراسم رژه معروف ایرلندی در 17 مارس برگزار می گردد و مقدمات آن چند روز زودتر شروع می گردد. ساختمان ها به تدریج با رنگ سبز نقاشی می شوند و شبدر های ایرلندی همه جا ظاهر می شوند.

پنج دلیل برای رفتن به ایرلند

مناظر باورنکردنی؛ اگر در جهت عقربه های ساعت در این جزیره رانندگی کنید، می بینید که مناظر چقدر تغییر می نمایند. شما با ساحل بی پایان شروع می کنید، سپس از مقابل صخره ها عبور می کنید و دوباره به سواحل باورنکردنی جزیره آشیل بازخواهید گشت.

تاریخ؛ ایرلند قلعه ها، صومعه ها و بنا های قدیمی زیادی دارد که از اهرام مصر هم قدمت بیشتری دارند و تقریبا همه جزایر اینجا ماجرای قدیمی جالبی دارند.

فرهنگ؛ برای این که واقعا آن را احساس کنید باید به روستا های ایرلند بروید.

جذابیت مردم ایرلند؛ به دلایل اسرارآمیزی، مردم سراسر دنیا ایرلندی ها را دوست دارند. حتی در آمریکای شمالی همه سعی دارند ثابت نمایند که ریشه ایرلندی دارند.

غذا؛ استیک های آبدار، میگو های دوبلین، جشنواره های غذا و ... ایرلند فقط سوسیس و بیکن نیست، بلکه غذاهای دریایی و گوشت گوسفند فوق العاده ای هم دارد.

منبع: brightside

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2916

به "ایرلند را از زبان یک مهاجر بشناسید" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایرلند را از زبان یک مهاجر بشناسید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرلند را از زبان یک مهاجر بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید