اوکراین، سوریه و لیبی؛ موضوع مذاکرات پوتین و ماکرون

به گزارش نوای پرنده پارسی، روسای جمهوری روسیه و فرانسه در گفت وگویی تلفنی، درباره راه های حل مناقشه در اوکراین، اوضاع کنونی در سوریه و فرایند تحقق توافقات مسکو-آنکارا در شمال شرق این کشور و استان ادلب و بحران در لیبی گفتگو کردند.

اوکراین، سوریه و لیبی؛ موضوع مذاکرات پوتین و ماکرون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین گفت که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شب گذشته در جریان گفت وگویی تلفنی با امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه اوضاع در اوکراین و لیبی را مورد آنالیز قرار داد.

بر اساس این اطلاعات، در جریان این مذاکرات تلفنی که به ابتکارعمل طرف فرانسوی انجام شد، پوتین به منظور حل و فصل مناقشه در شرق اوکراین، بر لزوم تحقق مداوم اقداماتی که مشترکاً مورد توافق قرار گرفته از جمله ثبت قانونی شرایط خاص منطقه دونباس، مبادله اسرای به جامانده بین طرفین مناقشه و اطمینان از اجرای کامل آتش بس تأکید کرد.

رهبران دو کشور همچنین مسائل مربوط به ترانزیت گاز روسیه به کشورهای اروپایی به وسیله خاک اوکراین را نیز آنالیز کردند.

علاوه بر این ، پوتین و ماکرون درباره اوضاع کنونی در سوریه مصاحبه نموده و رئیس جمهور پوتین چگونگی اجرای توافات دوجانبه روسیه و ترکیه برای حل و فصل مسائل در مناطق شمال شرقی سوریه و استان ادلب را برای همتای فرانسوی خود تشریح کرد.

روسای جمهور روسیه و فرانسه همچنین درباره لیبی نیز گفتگو نموده و دو طرف بر لزوم حل و فصل بحران در این کشور از راه های سیاسی و دیپلماتیک تاکید نموده و یادآور شدند که روسیه و فرانسه از کوشش های میانجی گری سازمان ملل و آلمان برای دستیابی به یک توافق صلح آمیز حمایت می نمایند.

ولادیمیر پوتین روز سه شنبه همچنین طی گفت وگویی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ، فرایند اوضاع در سوریه و بحران لیبی را مورد آنالیز قرار داد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3365

به "اوکراین، سوریه و لیبی؛ موضوع مذاکرات پوتین و ماکرون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین، سوریه و لیبی؛ موضوع مذاکرات پوتین و ماکرون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید