المپیاد کدنویسی به المپیادهای دانش آموزی افزوده شد

به گزارش نوای پرنده پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری اضافه کرد: با توجه به احتیاج روز افزون کشور به توسعه کسب و کارهای دیجیتال و پیشرفت هایی که تا به امروز در این حوزه اجرا شده و همچنین با توجه به سخنان رئیس جمهوری مبنی بر توسعه زیرساخت های دیجیتال کشور در این ایام خانه نشینی و احتیاج اقتصاد دانش بنیان آینده ایران به فراوری محتوای دیجیتال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بنیاد ملی توسعه فناوری های فرهنگی، المپیاد ملی کدنویسی بچه ها و نوجوانان را با همکاری بعضی سازمان ها و وزارت خانه ها برگزار می نماید.

المپیاد کدنویسی به المپیادهای دانش آموزی افزوده شد

وی اضافه نمود: اساس توسعه کسب و کار در هر کشوری متکی به پرورش و توانمندسازی بچه ها و نوجوانان آن کشور است. فرایندهای دنیای و مطالعات بین المللی نشان می دهد تمرکز کسب و کارهای آینده دنیا در محورهایی همچون داده کاوی، هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و نرم افزاهای تخصصی پایدار است. بنابراین برای توسعه اشتغال و دستیابی به اهداف کلان کشور، باید جهت آموزش و توانمندسازی بچه ها و نوجوانان با کدنویسی و فضای مجازی را هموار کنیم. آموزش کدنویسی بچه ها و نوجوانان، می تواند انقلابی در حوزه فراوری محتوای دیجیتال و کارآفرینی آینده کشور باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کا ورفاه اجتماعی اضافه نمود: درطرح ملی دارکوب در نظر است با همکاری دستگاه های مختلف طرح ملی آموزش کدنویسی بچه ها و نوجوانان با هدف فرهنگ سازی کارآفرینی در بین بچه ها و نوجوانان و تمرکز بر توسعه کارآفرینی دیجیتال برگزار گردد.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است بچه ها و نوجوانان ایرانی با مبانی خلاقیت، ایده پردازی، الگوریتم و کدنویسی آشنا شده و فراوریات خود را در قالب المپیاد ملی کدنویسی و فراوری محتوای دیجیتال دانش آموزی منتشر نمایند.

منصوری توضیح داد: المپیاد ملی کدنویسی و فراوری محتوای دیجیتال دارکوب، در نظر دارد تا با بسترسازی، آموزش، توانمندسازی و راهنمایی بچه ها این سرزمین، ضمن آموزش سواد دیجیتال، جهت کارآفرینی و توسعه را هموار کند. جهتی که می تواند به شکوفایی بیشتر کشور یاری نموده و زمینه ساز جهش فراوری و کسب وکار در کشور و در سالیان آینده باشد. هدف این طرح استعدادیابی، استعدادپروری، آموزش، توانمندسازی و راهنمایی علاقمندان به حوزه فراوری محتوای دیجیتال و کد نویسی در سنین 7 تا 18 سال است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4127

به "المپیاد کدنویسی به المپیادهای دانش آموزی افزوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیاد کدنویسی به المپیادهای دانش آموزی افزوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید