اقدام منحصر به فرد گوگل برای بیماران دیابتی

به گزارش نوای پرنده پارسی، گوگل یک لنز تماسی را به نمایش درآورد که میزان قند خون را در اشک اندازه گیری می نماید و می تواند گشایشی بالقوه برای میلیون ها دیابتی باشد که مجبورند گاهی تا 10 بار در روز برای اندازه گیری قند خون از انگشت شان خون بگیرند.

اقدام منحصر به فرد گوگل برای بیماران دیابتی

به گزارش آسوشیتدپرس گوگل می گوید دست کم پنج سال طول خواهد کشید این نمونه اولیه که روز پنجشنبه 16 ژانویه در معرض دید نهاده شد، در دسترس مصرف نمایندگان قرار گیرد.

این وسیله یکی از چندین وسیله پزشکی است که بوسیله شرکت ها طراحی شده است تا اندازه گیری قند خون را برای بیماران دیابتی را نسبت به روش سنتی سوراخ کردن نوک انگشت، آسان تر و کمتر تهاجمی کند.

این لنزها که از یک حسگر ریز گلوگز یا قند خون و یک انتقال دهنده بی سیم استفاده می نمایند، می توانند به گروهی از 382 میلیون فرد مبتلا به دیابت در دنیا که انسولین تزریق می نمایند و به نظارت مداوم بر میزان قند خون و تنظیم دوز انسولین احتیاج دارند، یاری کند.

این لنزهای تماسی در طول 19 ماه گذشته در آزمایشگاه سری Google X ساخته شده اند که همچنین وسایلی مانند ماشین های بی راننده، عینک های مرورگر اینترنت یا گوگل گلس، و پروژه لون، شبکه ای از بالن های طراحی شده برای متصل کردن مناطق دورافتاده به اینترنت، را ابداع نموده است.

اما پژوهش درباره این لنزهای تماسی چند سال پیش در دانشگاه واشنگتن شروع شد که دانشمندان در آنجا با بودجه بنیاد ملی علوم آمریکا کار می کردند. اما تا روز پنجشنبه که گوگل این لنزها را به نمایش درآورد، نتایج این کار این دانشمندان اعلام نشده بود.

این وسیله جدید مانند یک لنز تماسی عادی به نظر می رسد. در آنالیز دقیق تر می توان دو نقطه براق را در میان لایه های تشکیل دهنده لنز دید که با هزاران ترانزیستور مینیاتوری پر شده اند. این دو نقطه به یک آنتن حلقوی با قطری به اندازه موی انسان احاطه شده اند.

به گفته گوگل سال ها طول کشید تا لحیم کردن این سیم های فوق العاده باریک برای مینیاتوریزه کردن این مدار الکترونیکی انجام گردد و تراشه های ریز مورد احتیاج از صفر ساخته شوند و این دستگاه کوچکترین حسگر بی سیم گلوکر است که تا به حال ساخته شده است.

سایر دستگا ه های بدون سوزن اندازه گیر گلوگز خون که در حال حاضر در مرحله تحقیقاتی هستند، شامل یک لنز تماسی مشابه ساخته شده بوسیله شرکت هلندی NovioSence است که به صورت یک وسیله ریز فنری انعطاف پذیر است که زیر پلک قرار داده می گردد. شرکت OrSense هم یک حلقه شستی را برای این منظور در دست آزمایش دارد، و طراحی های مقدماتی برای ساختن حسگرهای خالکوبی شده و بزاقی نیز در دست انجام است.

یک دستگاه اندازه گیر قند خون به صورت ساعت مچی در سال 2001 بوسیله سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شد، اما بیماران می گویند جریان های الکتریکی خفیفی که در این وسیله برای کشیدن مایعات بدنی به کار می فرایند، دردناک هستند، و مشکلاتی در کارکرد آن وجود دارد.

گردآوری شده توسط گروه 7گنج

منبع: همشهری آنلاین

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: هفت گنج
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4380

به "اقدام منحصر به فرد گوگل برای بیماران دیابتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام منحصر به فرد گوگل برای بیماران دیابتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید