استفاده از ظرفیت دانشجویان در رویدادهای بین المللی و تصمیم گیری های این حوزه

به گزارش نوای پرنده پارسی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین نسبت به استفاده از ظرفیت دانشجویان در رویدادهای بین المللی و تصمیم گیری های این حوزه نیز ابراز علاقه مندی کرد و یادآور شد: با این رویکرد هم شما امکان کسب تجربیات جدید را خواهید داشت و هم بدنه بین الملل دانشگاه فرصت بهره برداری از افکار و ایده های نوآورانه دانشجویان را به دست می آورند.

استفاده از ظرفیت دانشجویان در رویدادهای بین المللی و تصمیم گیری های این حوزه

به گزارش خبرنگاران، دکتر کردی، با بیان اینکه افزایش توانمندی دانشجویان در حیطه بین الملل در دستور کار کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل نهاده شده است، گفت: به طور حتم برای بالابردن توانمندی ها هیچ راهکاری بهتر از تجربه کردن نیست.

وی ادامه داد: آنچه شما دانشجویان برای تبدیل شدن به یک استاد خوب به آن احتیاج دارید تنها در کلاس درس آموزش داده نمی گردد بلکه باید فعالیت در حیطه های مختلف از جمله ارتباطات و تعاملات بین المللی را تجربه کنید.

دکتر کردی با تأکید بر اینکه دانشجویان با افزایش توانمندی های خود می توانند در آینده دانشگاه مؤثر باشند، افزود: شاید بدیهی ترین نمونه در این باره راه اندازی مرکز مهارت های بالینی دانشگاه است که با همت و کوشش دانشجویان محقق شد.

وی افزود: کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل و اساسنامه تعریف شده برای آن به دانشجویان امکان تجربه برنامه های متنوع بین المللی با همکاری یکدیگر را می دهد بنابراین برای تمرین مدیریت و در دست دریافت آینده دانشگاه می توانید از هم کلاسی هایتان، گروه های آموزشی و دانشکده خود شروع کنید.

وی همچنین بر برگزاری جلسات منظم با دبیران کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل تأکید و اعلام کرد: معاونت بین الملل در حد توان خود به صورت مادی و معنوی از فعالیت های این کمیته ها حمایت خواهد نمود.

دکتر متوسلی، معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه توضیحاتی در مورد شکل گیری و شروع به کار کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل دانشگاه پرداخت و گفت: از حدود یک سال پیش پس از تصویب اساسنامه و انتشار فراخوانی در سطح دانشکده ها و واحدهای زیرمجموعه دانشگاه این کمیته ها فعال شدند و پس از آن تشکیل مجمع، انتخاب اعضاء و معین گروه های کاری در دستور کار نهاده شد.

وی با اشاره به اینکه گروه های کاری کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل تاکنون برنامه های مختلفی را اجرایی نموده اند، گفت: این در حالی است که بعضی از دانشکده پیشرو بوده اند و بخشی دیگر نیز در مراحل ابتدایی فعالیت های خود هستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس بین الملل هدف از این گردهمایی را نیز آشنایی دبیران کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل با یکدیگر و به اشتراک گذاشتن دستاوردها و اقدامات صورت گرفته دانست.

دکتر متوسلی با اشاره به برگزاری دو جلسه مشترک با اعضای کمیته ها در سطح دانشکده ها، بیان داشت: نتایج فعالیت های دانشجویان در همین مدت کوتاه با تکیه بر پشتکار، دقت و سخت کوشی آن ها بسیار تأثیرگذار و مصداق واقعی کار دانشجویی بوده است.

سپس دبیران و نمایندگان کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل دانشگاه گزارشی کوتاه از اقدامات صورت گرفته و برنامه های پیش رو ارائه کردند.

آن ها همچنین به طرح پیشنهادات و درخواست هایی چون افزایش تعداد کشورهای شرکت نماینده در پروژه های تبادل دانشجو، همکاری معاونت بین الملل با دانشکده ها در برگزاری مدارس تابستانی و زمستانی بین المللی، حضور مسئولان میزهای همکاری دانشگاه با کشورهای مختلف در دانشکده ها و اطلاع رسانی در مورد فرصت های همکاری موجود، برگزاری جلسات آشناسازی دانشجویان جدیدالورود خارجی با قوانین و مقررات دانشگاه، ظرفیت های موجود و فرهنگ و آداب و رسوم کشور، برگزاری رویدادهای بین المللی دانشگاه به صورت مشترک میان دانشکده ها و با مشارکت دانشجویان خارجی و ایرانی، برطرف مشکل انطباق واحدهای درسی دانشجویان شرکت نماینده در پروژه های تبادل دانشجو، تسهیل شرایط استفاده از امکانات دانشگاه برای کمیته ها و اطلاع رسانی قوی تر در مورد ظرفیت های دانشکده ها به منظور شرکت در پروژه های بین المللی پرداختند.

در ادامه با تکیه بر مباحث مطرح شده، دکتر شریعت، از مدیریت توسعه امور بین الملل معاونت بین الملل بیان داشت: در حوزه جذب و بازاریابی بسیاری از احتیاجهای دانشجویان ایرانی و بین المللی مشابه است.

وی به منظور ارتباط هر چه بیشتر دانشجویان ایرانی و خارجی با یکدیگر و کاهش فاصله میان آن ها از کوشش برای برگزاری رویداد روز بین الملل به صورت ماهانه در هریک از دانشکده ها اطلاع داد و گفت: محتوای این برنامه ها اعم از فعالیت های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی می تواند توسط کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل معین گردد.

دکتر شریعت همچنین با توجه به ارتباط معاونت بین الملل دانشگاه با دفاتر سفارتخانه ها، از نمایندگان و دبیران کمیته ها خواست احتیاجها و درخواست های خود را به صورت مکتوب در اختیار مدیریت توسعه امور بین الملل قرار دهند.

دکتر پورغریب، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با اعلام حمایت از کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل، گفت: تجربه نشان داده خلاقیت، سخت کوشی و ریسک پذیر بودن دانشجویان، موجب پیشبرد بهتر و سریع تر برنامه ها می گردد.

وی مشارکت دانشجویان در عرصه های مختلف در کنار تحصیل را موجب کامل شدن آن ها دانست و گفت: به طور حتم فعالیت در عرصه بین الملل و برخورداری از تفکر بین المللی سازی به دانشجویان در این جهت یاری خواهد نمود.

دکتر پورغریب دانشجویان فعال در این کمیته ها را سفیران بین المللی سازی دانشگاه دانست و از آن ها خواست از فرصت موجود برای معرفی ظرفیت های دانشگاه و کشور، همکاری مؤثر و مستمر با مراکز علمی خارج از کشور و اعتلای دانشگاه با بهره گیری از ارتباطات بین المللی استفاده نمایند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع بندی این نشست بار دیگر بر اهمیت استفاده از پتانسیل دانشجویان در برنامه ها و رویدادهای بین المللی تأکید کرد و گفت: پیشنهاد می گردد جلسات آشناسازی دانشجویان بین المللی با قوانین دانشگاه و مباحث فرهنگی در بدو ورود، توسط کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل برگزار گردد.

دکتر کردی با بیان اینکه در سطح دانشگاه و وزارتخانه کوشش هایی برای تسهیل شرایط شرکت در پروژه های بین المللی چون تبادل دانشجو انجام شده است، افزود: اقدامات اصلی در این زمینه باید در سطح گروه های آموزشی و دانشکده ها صورت گیرد و ما نیز حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.

وی همچنین یادآور شد: معاونت بین الملل دانشگاه درصدد طراحی مکانیسمی برای حضور دانشجویان در نشست های مشترک با اساتید بین المللی به تناسب حیطه تخصصی آن ها است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خاتمه مقرر شد گردهمایی دبیران کمیته های دانشجویی فعالیت های بین الملل به صورت منظم و به میزبانی معاونت بین الملل دانشگاه و یا دانشکده های علاقه مند برگزار گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3308

به "استفاده از ظرفیت دانشجویان در رویدادهای بین المللی و تصمیم گیری های این حوزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت دانشجویان در رویدادهای بین المللی و تصمیم گیری های این حوزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید