ادامه اختلافات تجاری بین ژاپن و کره جنوبی

به گزارش نوای پرنده پارسی، ژاپن و کره جنوبی مذاکرات دوجانبه ای را در سازمان تجارت جهانی در ژنو درباره اختلافات تجاری انجام داده اند.

ادامه اختلافات تجاری بین ژاپن و کره جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ژاپن تایمز، توکیو و سئول روز جمعه مذاکراتی را درباره کنترل های شدید ژاپن علیه صادرات کره جنوبی در سازمان تجارت جهانی در شهر ژنو برگزار کرده اند ولی به نظر می رسد هنوز راهی طولانی برای حل و فصل اختلافات تجاری دو طرف وجود دارد.

بر اساس این گزارش مذاکرات دو طرف به درخواست کره جنوبی و در چارچوب مقررات سازمان تجارت جهانی بوده است ولی بعید به نظر می رسد که اختلافات تجاری سئول و توکیو در خلال این مذاکرات حل و فصل شود.

ماه گذشته کره جنوبی شکایتی را به سازمان تجارت جهانی ارائه کرد و اعلام کرد که تدابیر ژاپن علیه صادرات کره جنوبی بر اساس انگیزه های سیاسی و سایر مسائل دوجانبه بوده است.

ایشو سوگاوارا وزیر تجارت و بازرگانی ژاپن روز جمعه به خبرنگاران گفت: ژاپن موضع خود در قبال کنترل های صادراتی را بر اساس قوانین و مقررات سازمان تجارت جهانی تغییر نخواهد داد. ما این موضع خود را با جامعه بین المللی در میان خواهیم گذاشت و در این باره رایزنی خواهیم کرد.

بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی، اگر دو کشوری که بر سر یک مساله تجاری اختلاف دارند نتوانند طی 60 روز پس از ارائه شکایت به توافق دست یابند، قضات این سازمان درباره موارد اختلافی اظهارنظر خواهند کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 2672

به "ادامه اختلافات تجاری بین ژاپن و کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اختلافات تجاری بین ژاپن و کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید