آنکارا: 12 تروریست را در شمال سوریه خنثی کردیم

به گزارش نوای پرنده پارسی، به رغم تداوم انتقادها درباره تحرکات نظامی آنکارا، وزارت دفاع ترکیه از یک عملیات تازه در شمال سوریه و خنثی شدن 12 عضو گروه تروریستی پ ک ک اطلاع داد.

آنکارا: 12 تروریست را در شمال سوریه خنثی کردیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای فارس، مقام های ترکیه خاطرنشان کردند نیروهای این کشور در منطقه عملیاتی خود در شمال سوریه کوشش تروریستها را ناکام گذاشتند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه خاطرنشان کرد در نتیجه یک عملیات نیروهای امنیتی این کشور در شمال سوریه واقع در نزدیکی مرز ترکیه، 12 نفر از اعضای تروریست های ی.پ.گ (یگان های مدافع خلق)/ پ ک ک خثنی شدند.

استفاده وزارت دفاع و ارتش ترکیه از عبارت خنثی کردن برای اشاره به یکی از این سه معناست: نیروهای طرف مقابل دستگیر شوند، کشته شوند و یا اینکه خودشان تسلیم شوند.

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه توئیتری امروز خود مدعی شد، تروریست ها سعی داشتند وارد منطقه عملیاتی موسوم به عملیات چشمه صلح ترکیه شوند اما ناکام ماندند.

ترکیه این عملیات را 17 مهرماه سال گذشته در شمال سوریه شروع کرد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور ادعا نموده بود: عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی نموده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می گردد که بازگشت پناهندگان سوری به خانه هایشان را تسهیل می نماید.

به رغم ادعاهای ترکیه درباره اهداف این کشور از حضور نظامی در سوریه، مقام های دمشق بارها این حضور را محکوم نموده و آن را اشغالگری خوانده اند.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 4501

به "آنکارا: 12 تروریست را در شمال سوریه خنثی کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: 12 تروریست را در شمال سوریه خنثی کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید