آبروی ایران؛ پهلوانی به عظمت سیامند رحمان

به گزارش نوای پرنده پارسی، خبرنگاران - اسماعیل احمدی: قلب سیامند رحمان قهرمان پارالمپیک که دارنده 10 مدال طلای جهانی بود در میان بهت و ناباوری از تپش باز ایستاد و تلخ کامی این روزهای ما را دوچندان کرد.

آبروی ایران؛ پهلوانی به عظمت سیامند رحمان

نگاهی به کارنامه و عملکرد این قهرمان کرد فرصت دیگری را می طلبد، اما آنچه که از عملکرد پهلوان سیامند در این مجال به مناسبت این روزهای ایران می توان دشت کرد عبرت انگیز است. رحمان جوان معلولی از دور افتاده ترین نقاط کشور توانست با کوشش شبانه روزی و سخت کوشی مضاعف نام ایران را در عرصه دنیای بلند آوازه کند.

او یک کرد سخت کوش بود که از دل محرومیت سربلند کرد و با تکیه به همت و غیرت خود یکی پس از دیگری مدال های زرین را برای ایران به ارمغان آورد. محرومیت را کنار زد و بدون چشم داشتی خاص هدفش را اعتلای پرچم ایران قرار داد. برای ایران آبرو داری کرد و از قبل نام سیامند رحمان ایرانی احساس غرورمی کرد.

کیست که نداند در دنیای مدرن، ورزش فقط ورزش نیست بلکه ورزش، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و بسیاری از ابعاد دیگر است. زمانی که کشوری در مسابقات دنیای رتبه برتر کسب می نماید و یا رکورد جدیدی را خلق می نماید افکار عمومی دنیا به او احترام خواهد گذاشت و قدرت هژمون او را خواهند پذیرفت. در عرصه داخلی هم موفقیت های دنیای ورزش به نشاط اجتماعی و امید در کشور خواهد انجامید.

اینها همه دستاورد مدال های سیامند برای ایران است، او حتی از پوست موزهای کشورهای خارجی که زیر پای ورزشکاران در این سطح خواهند انداخت مثل خیلی ها سکندری نخورد و در همان دیار صفا و وفا در نقطه صفر مرزی بی حاشیه ماند.

اما نگاه می کنم به افرادی که این روزها و در این بحران کرونا با تمام وجود همت نموده اند که ایران را بی آبرو نمایند. نمایش لیس زدن اماکن مذهبی از سوی پیروان فرقه انحرافی بزرگترین لطمه در فضای عمومی رقم زده است. یا اقدام شخص دیگری به اسم در سوزاندن کتاب پزشکی هاریسون ضربه دیگری در نزد افکار عمومی دنیایان است.

صرف نظر از حاکمیت که مسؤلیت مستقیم و مهمی دارد جامعه مدنی و نخبگان ایرانی باید بدانند در میان جوانان کرد که کولبری و مشاغلی از این دست را به اجبار برای گذران زندگی انتخاب می نمایند اگر اندک بستری برای رشد بیابند برای سربلندی و آبرو داری ایران، وفادارتر از فلان فرد خاص خواهند بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: pbmusic.ir شناسه مطلب: 3903

به "آبروی ایران؛ پهلوانی به عظمت سیامند رحمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبروی ایران؛ پهلوانی به عظمت سیامند رحمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید